اطلاعات عمومی

نقشه کد پستی رشت

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

نقشه کد پستی رشت

برای دیدن بهتر نقشه بهتر است  ان روی روی کامپیوتر خود ذخیر کرده و سپس ان را باز کنید تا با اندازه واقعی ان را ببینید.

اطلاعیه مهم قبل از خرید پنل ارسال پیام کوتاه

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اطلاعیه مهم  قبل از خرید پنل ارسال پیام کوتاه
شما بدون شك با شركت ها و افرادی برخورد كرده اید كه مدعی ارزانترین ها هستند ! مثلا هر پیامك 100 ریال یا 110 ریال  !!! یا پنل اس ام اس  رایگان !!! و یا خیلی از موارد مشابهه دیگر ..! اینجا از اینگونه خبرهای كذب نیست ! آن دسته از شركت ها و افرادی كه مدعی ارسال اس ام اس 100 ریالی هستند به راحتی با توجه به عدم اطلاع مشتریان آنها را وسوسه به خرید زیاد می كنند و سپس از بین پیامك ها به صورت رندوم اقدام به ارسال می كنند ! آیا این صداقت در كار است ؟عده ای دیگر پنل های پیامك را به صورت رایگان می دهند ! و مدعی هستند كه سرویس هایشان رایگان است ! اما آیا هرچیز مفتی بی حكمت است ؟این دسته از فروشندگان نیز با سودجویی از بی اطلاعی مشتریان ، بابت فعال سازی هر سرویس مختلف از پنل های اس ام اس هزینه ای جداگانه را طلب می كنند

 یا اینكه هزینه هر پیامك را 150 ریال و یا حتی تا 170 ریال تنظیم می كنند و به این روش به سوددهی شخصی خود كمك میكنند و این مشتریان هستند كه متضرر می شوند . در سامانه مااز اینگونه موارد خبری نیست ! هزینه ها كاملا شفاف و كامل ارائه شده اند و چیزی هم مفت ارائه نشده كه قرار باشد از كارایی آن كسر شود
پیامک 8.5 تومانی ؟! واقعاً؟!
جدیدا در بعضی از سایتها مشاهده میشود که با ازای هر پیامک 8.5 تومان از کاربران دریافت میکنند . چند نکته است که میبایست به آن اشاره کنیم . حتی در صورتیکه قصد خرید ازسامانه پیام کوتاه گیلان  را ندارید ، تا آخر این مطلب را به دقت مطالعه نمایید و هنگام خرید سامانه پیام کوتاه حتی از شرکتهایی دیگر ، این نکات را مدنظر داشته باشید که عبارتند

 

  حذف نکردن شمارهای اشتباه و تکراری
در بسیاری از پنلهای ارسال پیامک ، شمارهای اشتباه و تکراری حذف نمی شوند که همین امر باعث افزایش هزینه های شما میشود . به طور مثال شما 1000 عدد شماره موبایل دارید که میخواهید به این افراد اطلاع رسانی نمایید . امکان دارد در این لیست ، تعدادی شما تکراری باشند و یا حتی شمارها اشتباه باشند . در صورتیکه این سیستم فعال نباشد ، به یک شماره چندین مرتبه sms ارسال  میشود و هزینه اضافی از شما کسر خواهد شد و جالب تر اینکه اگر به شمارهای اشتباه ، مثلاً 0912123 ارسال کنید هزنه ازشما کسر و به شما پیام " با موفقیت ارسال شد" را نمایش میدهد ! قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سیستم ، شمارهای اشتباه و تکراری را حذف نماید .
 

عدم بازگشت ارسال های ناموفق
مهم ترین نکته ! اگر شما ارسال sms انجام دهید ، امکان دارد به هر دلیلی این sms به موبایل مخاطب ارسال نشود . در این زمان اهمیت بازگشت اعتبار ناموفق بسیار اهمیت دارد . قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سامانه ، هزینه ارسالهای ناموفق را با پنل بازگرداند .
 

سرعت ارسال پایین پیامک
بسیاری از این سامانه ها که هزینه پایینی بابت پیامک از شما دریافت میکنند به دلیل ارسالهای زیاد ، سرعت ارسال بسیار پایینی دارند . مخصوصا زمانی که سرعت اینترنت هم پایین باشد که فوق العاده اذیت کننده و زمان بر است . حتما مطمئن شوید که سرعت ارسال پیامک با سرعت اینترنت در ارتباط نباشد . سرعت استاندارد سامانه باید بین 1500 تا 2000 پیامک در دقیقه باشد .
 

عدم رعایت 70 کاراکتر
هر یک صفحه متن فارسی 70 و هر صفحه متن انگلیسی 160 کاراکتر میباشد . بعضی از سامانه ها از همان ابتدا از 68 کاراکتر شروع میشوند و با زدن کلید space (فاصله ) ، 2 و بازدن Enter ( برای آمدن به سطر پایین ) 4 کاراکتر حساب میشودند . این امر باعث میشود که شما با یک متن کمتر از 70 کاراکتر ، هزینه 2 و یا حتی 3 پیامک را پرداخت نمایید . بعضی از شرکتها که سنگ تموم گذاشتن و برخی از حرفها را 2 کاراکتر حساب میکنند که در هنگام تایپ متوجه آن نخواهید شد .


قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سامانه ، دقیقا 70 کاراکتر برای متن فارسی و 160 کاراکتر برای متن انگلیسی حساب کند . ( حتما قبل از خرید ، سامانه را از نظر سرعت و صحت کاراکتر ها تست نمایید )


حرف آخر !
فرض کنید یک سامانه پیام کوتاه هیچ کدام از موارد بالا را رعایت نکند و فقط مانور تبلیغاتی خود را بر روی پیامکی 10 تومان قرار دهد . مطمئنا شما قبول میکند حتی هزینه ای بیشتری را پرداخت کنید تا از صحت ارسال پیامک مطمئن باشید .
 

سامانه پیام کوتاه گیلان تمامی موارد ذکر شده که لازمه یک پنل قدرتمند میباشد را فراهم نموده و با ازای هر پیامک  125 و 130 ریال دریافت میکند  .
تمامی این موارد فقط برای این بود که شما مشتری عزیر ، قبل از خرید دقت بیشتری نمایید تا لذت تبلیغات را به صورت حرفه ای لمس نمایید .
حتی در صورتیکه به هر دلیلی قصد خرید ازسامانه پیام کوتاه گیلان   را ندارید ، هنگام خرید از شرکتهایی دیگر به موارد ذکر شده دقت نمایید.

۱۵ قانون در ارسال پیامک

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مطلبی که در این نوشته مورد اشاره قرار گرفته است بسیار ساده است و از میان کاربران ، احتمالاً افراد کمی نیازمند آن خواهند بود. اما شاید گاهی بتوانید این نوشته را برای کسانی که با پیامک های خود شما را آزار می‌دهند ارسال کنید:

۱) در کشور ما،‌ سه سبک مختلف نگارش پیامک مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروهی کاملاً فارسی می‌نویسند. گروهی کاملاً انگلیسی و گروهی پینگیلیش (کلمات فارسی با حروف انگلیسی). اگر برای کسی پیامک انگلیسی می‌فرستید قبلاً اطمینان حاصل کنید که وی می‌تواند معنی کلمات شما را کامل درک کند. در غیر این صورت، این نوع ارسال پیام بی احترامی محسوب می‌شود. ضمناً اگر می خواهید به یک پیامک پاسخ دهید،‌ تا حد امکان بکوشید از همان سبک مورد استفاده‌ی فرستنده استفاده کنید. اگر فرستنده برای شما نوشته: Chetori? Khubi? در جواب ننویسید: «ممنون». این نوع جواب یادآوری به طرف مقابل است که «یا انگلیسی و درست و حسابی بنویس یا به همین زبان خودمان بنویس». همینطور برای کسی که پیامک فارسی می‌فرستد تا حد امکان پیامک انگلیسی یا پینگیلیش نفرستید.

۲) هرگز پیامک‌های سریالی ارسال نکنید. زمانی که یک پیامک ارسال می‌کنید موظف هستید منتظر بمانید تا طرف مقابل پاسخ دهد. اگر پاسخی دریافت نکرده‌اید به معنی این است که طرف مقابل درگیر یک کار با اولویت بیشتر است. ترجیحاً حرف‌های طولانی خود را هم در قالب پیامک های متعدد طولانی ارسال نکنید. به طرف مقابل احساس خوبی نمی‌دهد و آمارها نشان می‌دهند که معمولاً آخرین پیامک شما با دقت خوانده خواهد شد.

۳) بعضی وقتها که پیامک شما دریافت نمی‌شود،‌ لطفاً به دنبالش پیامک‌های بعدی را ارسال نکنید. پیامک‌ها صف فیزیکی ندارند که با فشار دادن از این سمت، زودتر از آن سمت لوله بیرون بیایند! خصوصاً با توجه به اینکه طرف مقابل ممکن است موبایل را خاموش کرده یا در منطقه‌ای باشد که پوشش شبکه تلفن همراه ندارد. آیا تا به حال دقت کرده‌اید که بسیاری از انسانها وقتی از تونل یا زیرزمین یا … بیرون می‌آیند و صدای بوق متعدد پیامک از موبایلشان به گوش می‌رسد،‌ لبخند عجیبی بر لب دارند؟ حس مهم بودن. حس مورد نیاز بودن. حس اینکه چند نفر کارشان به کار من گیر کرده است و … آیا تا به حال فکر کرده‌اید که دردناک ترین صحنه در این حالت چیست؟ اینکه ۱۵ پیامک همه از یک نفر باشند!

۴) ارسال پیامک مانند ارسال ایمیل است. فرستادن آن با شماست و اختیار جواب دادن با طرف مقابل. این تاخیر ممکن است یک دقیقه، یک ساعت یا یک روز یا … طول بکشد. برای پیگیری پیامک خود، زنگ نزنید. یا اگر کاری هست که در  نهایت باید با تلفن پیگیری شود،‌ این تعامل را با پیامک آغاز نکنید.

۵) از جمله تشریفات متعارف در بسیاری از فرهنگ های جهان این است که قبل از تماس تلفنی برای طرف مقابل پیامکی می‌فرستند تا مطمئن شوند که وی فرصت پاسخگویی تلفنی را دارد. در ارتباطاتی که موقعیت طرف مقابل از شما بالاتر است، این رفتار می‌تواند نشانه‌ای از ادب باشد.

 ۶) اگر طرف مقابل برای شما اهمیت دارد همیشه تلاش کنید پاسخ پیامک‌هایش را در حد و اندازه‌ی پیامک او تنظیم کنید. اگر کسی به شما پیامک زد: «چطوری؟ دلم برات تنگ شده؟ سرحالی؟ کارها خوب پیش میره؟» جواب این پیامک نمی‌تواند چنین باشد: «اااای…». یا اینکه: «ممنون. منم همینطور».

 ۷) تا حد امکان از ارسال تک حرف خودداری کنید. وقتی برای طرف مقابل می‌نویسید: chera j nemidi? معنایش این است که او آنقدر برای شما ارزش ندارد که ۵ ثانیه اضافی صرف او کنید و بنویسید: Chera Javab Nemidi? چگونه انتظار دارید وقتی خودتان در حد ۵ ثانیه برای طرف مقابل وقت نمی‌گذارید، او چند دقیقه وقت بگذارد و پاسخ شما را ارسال کند؟

 ۸) همیشه به کوتاه کردن طول پیامک (بدون خلاصه کردن واژه‌ها) فکر کنید. «من دلم برایت تنگ شده» دو واژه‌ی اضافی دارد: «من» (چون شما از طرف کس دیگری صحبت نمی‌کنید) و «برایت» چون قاعدتاً اگر به کسی پیامک می‌زنید دلتان برای همان فرد تنگ شده. «دلم تنگ شده» دوستانه تر و صمیمی‌تر است. اساساً پیامک فضای ارتباط غیررسمی است. اگر برای کسی پیامک ارسال می‌کنید که مجبورید بنویسید: «با سلام. احتراماً عطف به پیامک قبلی در خصوص …» به نظر می‌رسد انتخاب کانال پیامک برای گفتگو در رابطه‌ای تا این حد رسمی،‌ انتخابی بسیار نادرست است.

 ۹) گزارش دریافت یا Delivery Report صرفاً به این معناست که پیامک شما به موبایل دوستتان رسیده است. اما معلوم نیست که این پیامک خوانده شده یا نه. بنابراین اگر پیامک برای شما مهم است و می خواهید زمان یا مبلغ یا مکان ملاقات یا مطلب مهمی را هماهنگ کنید، در پایان پیامک از طرف مقابل بخواهید که خوانده شدن پیام را به شما گزارش دهد.

۱۰) حتی در صورتی که قرار دیدار یا شام یا مهمانی را با دوستان خود هماهنگ کرده‌اید، تایید مجدد با استفاده از پیامک می‌تواند نشانه‌ای از ادب و احترام باشد.

۱۱) اگر کسی به شما پیامک زد، لطفاً بلافاصله به او زنگ نزنید. ارسال پیامک به این معناست که او در این لحظه به هر دلیل نمی‌تواند با شما صحبت کند. همیشه پیامک را با پیامک پاسخ دهید و اگر لازم به تماس بود حتماً ابتدا با پیامک اجازه بگیرید. ضمن اینکه اجازه گرفتن به این سبک نیست که: «میتونی الان حرف بزنی؟». بلکه باید بپرسیم: «کی فرصت داری که تلفنی حرف بزنیم؟». تا او بتواند بدون دروغ یا توجیه یا استرس، زمان دیگری را پیشنهاد کند.

۱۲) هیچ رابطه‌ای را – چه کاری و چه عاطفی – با پیامک آغاز نکنید و با پیامک به پایان نرسانید. وقتی تمام شکل‌گیری یا پایان رابطه در چند کاراکتر خلاصه می‌شود، هر یک از طرفین باقی ماجرا را بر اساس مفروضات خود، تحلیل خواهد کرد.

۱۳) همه موبایل خود را شبها خاموش نمی‌کنند. خیلیها به دلیل مشکلات کاری مجبورند موبایل خود را روشن نگه دارند. اما این به آن معنی نیست که هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به طرف مقابل پیامک دهید.

۱۴) در یک جلسه‌ی رسمی و حتی یک مهمانی، برای ارسال پیامک یا پاسخ دادن به پیامک دیگران اجازه بگیرید. این کار هیچ تفاوتی با زنگ زدن ندارد. کار درستی نیست که در حضور دیگران، ناگهان سر خود را داخل موبایل خود فرو کنید!

۱۵) اگر کسی هر پیامک شما را دو روز بعد جواب می دهد،‌ لطفاً پیامک های او را چند ثانیه پس از دریافت پاسخ ندهید. هم احساس او خوب نخواهد بود و هم موقعیت شما.

فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 شخصی که بیش از همه در راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت، مردی آلمانی به نم فریدهلم هیلبرند بود. او که برای گروه GSM کار می‌کرد، ایده ارسال پیام‌های متنی ۱۲۸ بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.

گرچه محدودیت پیام‌های متنی ارسالی، قابل درک است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا ۱۶۰ کاراکتر؟ چرا ۱۴۰ یا ۲۰۰ کارکتر طول استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد؟

گفته می‌شود که در سال ۱۹۸۵، هیلبرند، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه یک مفهوم را منتقل کرد، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود، یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد، علایم نقطه‌گذاری و فاصله‌گذاری‌ها، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه، زیر ۱۶۰ کاراکتر هستند. به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و یا تلگراف‌ها غالبا زیر ۱۵۰ کاراکتر طول دارند. به همین علت زمانی که گروه GSM ‌در سال ۱۹۸۵، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد، همین ۱۶۰ کاراکتر را مبنا گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت استاندارد را پذیرفتند.

گرچه این روزها می‌شود، پیامک‌های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر را هم ارسال کرد البته نه با هزینه یک پیامک !

 

شخصی که بیش از همه در راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت، مردی آلمانی به نم فریدهلم هیلبرند بود. او که برای گروه GSM کار می‌کرد، ایده ارسال پیام‌های متنی ۱۲۸ بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.

گرچه محدودیت پیام‌های متنی ارسالی، قابل درک است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا ۱۶۰ کاراکتر؟ چرا ۱۴۰ یا ۲۰۰ کارکتر طول استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد؟

گفته می‌شود که در سال ۱۹۸۵، هیلبرند، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه یک مفهوم را منتقل کرد، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود، یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد، علایم نقطه‌گذاری و فاصله‌گذاری‌ها، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه، زیر ۱۶۰ کاراکتر هستند. به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و یا تلگراف‌ها غالبا زیر ۱۵۰ کاراکتر طول دارند. به همین علت زمانی که گروه GSM ‌در سال ۱۹۸۵، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد، همین ۱۶۰ کاراکتر را مبنا گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت استاندارد را پذیرفتند.

گرچه این روزها می‌شود، پیامک‌های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر را هم ارسال کرد البته نه با هزینه یک پیامک !

انسان‌ها دیگر حرف نمی‌زنند، پیامک می‌زنند

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

افزایش شدید میزان گرایش به پیامک، ایجاد مکالمات کلامی را به پدیده‌ای فراموش‌شده تبدیل کرده‌است و روانشناسان از این موضوع که گرایش بیش از اندازه به ارسال پیامک از توسعه بخشی از رفتارها در جوانان و نوجوانان جلوگیری کند، ابراز نگرانی می‌کنند.

مکالمات تلفنی و کلامی در حقیقت پدیده‌ای درحال نابودی است. بر اساس آمار مرکز مطالعات Pew تعداد پیامک‌هایی که به صورت ماهانه در ایالات متحده رد‌وبدل می شوند از 14 میلیارد پیامک در سال 2000 به 188 میلیارد در 2010 رسیده است، آماری که در آن هیچ نشانه‌ای از کاسته شدن سرعت دیده نمی‌شود.

بر اساس این آمار، میزان تماس‌های تلفنی در برابر پیامک‌های ارسال شده در میان کاربران 18 تا 29 ساله آمریکایی بسیار پایین‌تر است، کاربران روزانه 88 پیامک ارسال می‌کنند درحالی که تنها 17 تماس تلفنی دارند. این ارقام با بالا رفتن سن کاربران تغییر پیدا می‌کند اما حتی در سن 65 سالگی و بالاتر نیز تعداد پیامک‌های ارسالی بیشتر از تماس‌های تلفنی است.

در نظرسنجی ارتباطات مجله تایم، 32 درصد از شرکت ‌کنندگان استفاده از پیامک را حتی برای برقراری ارتباط با نزدیک‌ترین افراد به استفاده از تماس تلفنی ترجیح دادند. این آمار در محیط‌های کاری که در آن همکاران روابط دوستی با یکدیگر ندارند نیز بیشتر صدق می‌کند زیرا در محیط کار زمانی برای تماس تلفنی با همکاران دیگر وجود ندارد.

مشکل اصلی درباره این اعداد و ارقام پیامکی، آن چیزی‌ است که در زمان وجود نداشتن مکالمات تلفنی از دست خواهد رفت. روانشناسان رشد که بر روی تاثیرات تمایل به پیامک مطالعه می‌کنند به ویژه درباره کاربران جوان ابراز نگرانی می‌کنند؛ نه فقط به این خاطر که نوجوانان و جوانان کاربران بی‌قید و شرط تکنولوژی هستند، بلکه به این خاطر که مهارت‌های شخصیتی آنها هنوز کاملا شکل نگرفته است.

بیشتر جوانان در شرایطی به اولین گوشی موبایل خود دسترسی پیدا کردند که به خوبی از توانایی برقراری مکالمات رو‌در‌رو برخوردار بودند. اما شرایط برای نوجوانان به این شکل نیست. محققان MIT بر این باورند مکالمه با افراد دیگر به کودکان و نوجوانان می‌آموزد که با خود مکالمه داشته باشند و به این شکل فکر و استدلال کرده و شخصیت خود را بازتاب دهند. این مهارت خاص، سنگ بنای رشد است.

به گفته محققان، ابراز تاسف و ندامت با استفاده از پیامک مثال خوبی درباره مهارت‌هایی است که به واسطه پایبندی محض به ارسال پیامک از دست خواهد رفت. یک معذرت‌خواهی کامل به این معنی است که فرد از آزرده شدن دوستش از وی آگاهی یافته و آن دوست باید این پشیمانی را در حین معذرت خواهی چشمان در فرد ببیند. بسیاری از این مراحل به واسطه ارسال پیامک میان‌بر زده می‌شوند و از بین خواهند رفت.

دلیل گرایش افراد به استفاده از پیامک در چنین شرایطی کاسته شدن از ناراحتی در حین عذرخواهی است،‌ درحالی که درد ناشی از پشیمانی همان نکته اساسی در هنگام معذرت‌خواهی است. کاربران همیشگی پیامک نه‌تنها ممکن است روابط کنونی خود را با خطر مواجه سازند، بلکه ممکن است توانایی خود در ایجاد روابط در آینده را نیز از دست بدهند زیرا فرصت تمرین هنر ترجمه نشانه‌های بصری غیرکلامی را از دست خواهند داد.

کاربران بالغ تر گوشی‌های موبایل نیز شاید به واسطه استفاده مداوم از پیامک مکالمه گریز نشده باشند، اما به طور قطع از انجام مکالمه اجتناب می‌کنند زیرا ارسال پیامک بسیار راحت‌تر است. ارسال پیامک اجباری تبریک تولد به این معنی است که کاربر مجبور نیست به مناسبت این تولد از خود احساس شادی غیرواقعی نشان دهد. همچنین پیامک زدن به یک دوست برای پرسیدن زمان یک مراسم به این معنی است که نیاز به پرسیدن حال آن دوست،‌و بدتر از آن شنیدن پاسخ دوست وجود نخواهد داشت.

پیامک به طور قطع به وجود آمده تا در کنار انسان‌ها باقی بماند، و حتی متعصب ترین مخالفان استفاده از موبایل نیز توصیه نمی‌کنند که کلا از پیامک استفاده نشود. اما استفاده از ترکیبی از پیامک و مکالمه می‌تواند توصیه بهتری باشد در غیر این‌صورت استفاده زیاد از پیامک به معنی پنهان شدن و خاموش ماندن بسیاری از مهارت‌های رفتاری بوده و این پنهان ماندن منجر به تنهایی فرد خواهد شد.

افزایش نرخ پیامک از اول فروردین/ جدول قیمت جدید SMS

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

افزایش نرخ پیامک از اول فروردین/ جدول قیمت جدید SMS

با تایید بودجه سال ۹۴ توسط شورای نگهبان، از اول فروردین ماه سال ۹۴ نرخ ارسال پیامک تلفن همراه یک تومان گران می شود.به گزارش خبرنگار مهر، افزایش نرخ پیامک تلفن همراه با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۴ دیده شده و براساس آن مقرر شد که اپراتورهای تلفن همراه، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفادهکنندگان این خدمات هزینه بیشتر دریافت کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک بند الحاقی به تبصره ۱۹ لایحه بودجه سال ۹۴ مقرر کردند که اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی موظفند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفادهکنندگان پیامک دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند؛ درآمد ناشی از این افزایش، به سازمان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تعلق خواهد گرفت.

با توجه به تایید نهایی بودجه سال ۹۴ از سوی شورای نگهبان، اپراتورهای موبایل از ابتدای فروردین ماه ملزم به اجرای این قانون هستند و براین اساس نرخ پیامک از اول فروردین ماه ۹۴ با یک تومان افزایش محاسبه خواهد شد.

این درحالی است که در سالهای گذشته درآمد اپراتورهای موبایل از محل پیامک تلفن همراه در روزهای نخست سال و ایام عید نوروز، بسیار چشمگیر بود به نحوی که در سال ۹۳ بالغ بر ۲۸ میلیارد پیامک توسط مشترکان تلفن همراه در تعطیلات نوروز مبادله شد که ۱۶ میلیارد این پیامکها از سوی مشترکان ایرانسل و ۱۱.۵ میلیارد آن توسط مشترکان همراه اول ارسال شده بود.

حال با افزایش نرخ پیامک تلفن همراه و گسترش استفاده از اپلیکیشنهای موبایلی مانند وایبر که کاربرد پیامک و حتی کاربردهای بیشتری نسبت به این سرویس را دارند به نظر می رسد درآمد امسال اپراتورهای تلفن همراه نسبت به سالهای گذشته با کاهش چشمگیری همراه شود.

در این باره پیش از این مرتضی براری - معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر، با اعلام مخالفت وزارت ارتباطات از تصمیم نمایندگان مجلس برای افزایش نرخ پیامک، این تصمیم را شکست پیامک در میدان رقابتی شبکه های موبایلی همچون وایبر عنوان کرد.

وی گفت: با وجود تلاش بسیار وزارت ارتباطات، برای قانع کردن نمایندگان مجلس در افزایش ندادن نرخ پیامک تلفن همراه، نمایندگان با این افزایش موافقت کردند؛ این افزایش نرخ پیام کوتاه تلفن همراه، خلع سلاح این سرویس در میدان رقابتی با شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایلی است و در شرایطی که روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان از شبکه های موبایلی خارجی همچون وایبر و واتس اپ افزوده می شود، افزایش نرخ پیامک، کاربران را به سمت استفاده بیشتر از این ابزارهای ارتباطی خارجی سوق می دهد و این اصلا به صلاح نیست.

به گفته براری در این میدان رقابت، پیامک از وایبر و واتس اپ شکست خورده است و ما نباید با مکانیزم هایی چون گران کردن نرخ خدمات پیامک، شکست این سرویس را در مقابل شبکه های اجتماعی خارجی رقم بزنیم.

معاون امور مجلس وزیر ارتباطات با بیان اینکه با ورود ابزارهای موبایلی همچون وایبر، روز به روز شاهد کاهش و افت درآمد اپراتورهای موبایل از محل پیام کوتاه هستیم و این تصمیم مجلس برای افزایش نرخ پیامک نیز، به طور قطع کاهش درآمد اپراتورهای موبایل از این محل را به همراه خواهد داشت تاکید کرد: افزایش نرخ پیام کوتاه علاوه بر کاهش درآمد اپراتورهای موبایل، افزایش هزینه در سبد خانوار را به همراه خواهد داشت که با سیاستهای مدنظر وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه خدمات ارتباطی مغایرت دارد.

به گزارش مهر، نرخ های جدید SMS به شرح زیر خواهد بود.

اپراتور تعرفه جدید پیامک
همراه اول ارسال پیامک با سیم کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۲ ریال
ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۱۱۶ ریال و لاتین ۲۷۶ ریال
ایرانسل ارسال پیامک با سیم کارت دائمی: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال
ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال
رایتل ارسال پیامک با سیم کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال
ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال 
تالیا

ارسال پیامک با عنوان تجاری به جای شماره

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ارسال پیامک با عنوان تجاری به جای شماره

ارسال پیامک با عنوان تجاری به جای شماره

 

پیامک های خود را ارسال نمائید. ولی با نام تجاری خود به جای شماره ( مثلا ARINASMS به جای  1000951452351)

اکنون با این قابلیت ویژه؛ آرینا اس ام اس توانسته است که این امکان را فراهم نماید که به جای شماره های تبلیغاتی معمول، عنوان برند تجاری شما بر روی موبایل گیرنده درج گردد.

این عناوین میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • نام شرکت

  • عنوان موسسه

  • نام سازمان

  • برند و نام تجاری

  • نام محصول

  • اسم فروشگاه

  • عنوان فروشگاه اینترنتی

  • نام وب سایت

 

مزایای روش ارسال با نام تجاری :

1- برند و نام تجاری شما اولین چیزی است که گیرنده پیامک، آن را مشاهده نموده و توجه وی را جلب مینماید.

2- در این روش پیامک مورد نظر شما، حتی به شماره های که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده اند نیز ارسال میشود.

3- در این روش شما میتوانید آدر وب سایت خود را نیز به جای شماره ارسال نمائید.

4- قابلیت ثبت شماره تلفن دلخواه شما به جای شماره های معمول (مخصوص شهرستان) مثلا 071152585659

5- سرعت بسیار بالا در ارسال های انبوه

6- هزینه بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با ثبت خطوط 8 رقمی و 9 رقمی

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی براساس تفکیک زن و مرد و محدوده سنی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی براساس تفکیک زن و مرد و محدوده سنی

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی براساس تفکیک زن و مرد و محدوده سنی

 

خانم یا آقا؛ مسئه این است !!؟!!

اگر برای شما و یا مشتریان شما مهم است که پیامک های ارسالی از سامانه پیام کوتاه، به دست دریافت کنندگان مرد و یا زن برسد، میتوانید از این قابلیت سامانه های پیام کوتاه آرینا استفاده نمائید.

ضمنا این بانک دارای رده بندی سنی میباشد.

مثلا شما میخواهید به خانم هایی که در شهرستان ساوجبلاغ دارای شماره مویایل اعتباری بوده و بین 35 تا 40 سال سن دارند، یک پیامک ارسال نمائید.

میتوانید از این قابلیت سامانه های پیام کوتاه آرینا اس ام اس استفاده نمائید تا به تفکیک جنسیت و رده سنی مورد نظر خود، پیامک ارسال نمائید.

این قابلیت برای تمامی پنل های موجود و افرادی که پنل را جدیدا خریداری می نمایند، افزوده شده است.

قابلیت ارسال به صورت تفکیک جنسیتی و رده سنی برای تمامی استان ها و شهرستان های کل کشور موجود میباشد.

ارسال پیامک از خط تلفن ثابت - پیش شماره 021

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ارسال پیامک از خط تلفن ثابت - پیش شماره 021

ارسال پیامک از خط تلفن ثابت - پیش شماره 021

 

قابلیت ارسال پیامک از خط تلفن ثابت این امکان را به شما میدهد تا از شماره ثابت دفتر خود قابلیت ارسال و دریافت پیامک را داشته باشید .

به این شکل که پیامک شما به جای این که از شماره ها معمول که با پیش شماره های 1000، 2000 و 3000 ارسال میشوند،از خط ثابت خودتان به صورت 02188044144 ارسال میگردند.

از مزیت های بزرگ این سیستم این است که پیامک های شما حتی به دست کسانی دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده اند نیز میرسد.

شماره هایی که در تهران نیستند نیز میتوانند از این قابلیت استفاده نمایند. به این صورت که شماره هایشان به شکل : 0210007115152515 خواهد بود و میتوانند از قابلیت های خوب این اپراتور بهره مند شوند.

مزایای قابلیت ارسال از خط ثابت:

1- ارسال و دریافت پیامک با شماره تلفن ثابت و پیش شماره 021

بدین ترتیب شماره تماس تلفنی و شماره پیامکی شما یکی خواهد شد. به عنوان مثال: تلفن و پیامک: 02188044025

2- یک سرویس کاملاً مبتنی بر وب

اين سرویس پیامک اینترنتی از طريق تلفن ثابت به صورت کاملا تحت وب بوده و براي ارسال پيامك، خط تلفن ثابت را مشغول نمی نماید و اصلا نيازي به ابزار و دستگاه خاصي نيست.

3- برند سازی و تسهیل فرآیند ارتباط با مشتری

با فعالسازی سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت، مخاطبین شما، به محض دریافت پیامک از شماره تلفن ثابت شما، به راحتی و از روی شماره ارسال کننده پیامک، شما را شناسایی نموده و امکان پاسخگویی از طریق پیامک (reply) و یا برقراری تماس تلفنی (call) با شما را خواهند داشت.

3- استفاده بهینه از فضای متن پیامک

با توجه به محدودیت تعداد کاراکتر در هر واحد پیامک و عدم نیاز به تایپ مجدد شماره تلفن تماس در متن پیامک، به کمک سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت می توانید در تعداد کاراکترهای پیامک ارسالی صرفه جویی نمایید.

4- هرینه یکسان پیامک فارسی و لاتین

هزینه پیامک فارسی و لاتین از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه شماره تلفن ثابت یکسان بوده و برای کاربرانی که از پیامک لاتین استفاده می کنند از لحاظ هزینه مناسب تر می گردد .

ارسال پیام کوتاه به بانک منطقه ای و کد پستی ایرانسل

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

ارسال اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل هدفمند منطقه ای

سامانه پیام کوتاه آرینا اس ام اس ، امکان ارسال به شماره های موبایل ایرانسل کل کشور را بر اساس تقسیم بندی کد پستی (معتبرترین و بهترین روش ارسال برای یک محدوده خاص) فراهم آورده است.

برای ارسال به بانک شماره های ایرانسل کل کشور نیازی به خرید و تهیه پنل اس ام اس نبوده و بدون نیاز به لاگین و ثبت نام، میتوانید پیامک خود را ارسال نمائید.

همچنین پس از ارسال با استفاده از کد رهگیری به راحتی میتوانید گزارش ارسال خود را دانلود نمائید.

در صورتیکه همکار هستید و ارسال زیادی دارید ، لطفا با واحد فروش تماس بگیرید تا از تخفیف های همکاری استفاده نمائید.

 مزایای این سیستم نسبت به ارسال BTS ایرانسل :

1- ارسال در همان لحظه و بدون معطلی انجام میشود. ( در ارسال BTS حداقل 72 ساعت قبل باید سفارش داده شود)
 

2- ارسال بدون محدودیت بوده و حتی یک عدد پیامک را نیز میتوانید ارسال نمائید. (در ارسال BTS حداقل ارسال 50.000 عدد میباشد!)

3- ارائه گزارش کامل و دقیق از پیام های ارسالی ( در ارسال بر ارساس BTS هیچ گونه گزارشی ارائه نمیشود.)

4- ارسال آنلاین توسط خود شما و بدون نیاز به تمکیل فرم و تقاضانامه ( در ارسال BTS میبایست تقاضانه تکمیل شود و برای اپراتور ارسال گردد.)

ارسال منطقه ای بر اساس موبایل های موجود در منطقه - BTS

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ارسال منطقه ای بر اساس موبایل های موجود در منطقه - BTS

ارسال منطقه ای بر اساس موبایل های موجود در منطقه - BTS

 

از این پس تمامی کاربران سامانه های پیام کوتاه آرینا و نمایندگان محترم میتوانند، پیامک های تبلیغاتی خود را به دارندگان شماره های ایرانسلی که در یک منطقه خاص حضور دارند و یا از آن منطقه عبور میکنند، ارسال تبلغیاتی انجام دهنند

نکات مهم جهت ارسال بر اساس دکل های مخابراتی BTS ایرانسل

  • از طریق این سرویس شما می توانید به موبایل های حاضر در دکل های ایرانسل منطقه مورد نظر خودبر اساس شعاع اطراف دکل پیام های تبلیغاتی خود را ارسال نمایید
  • ارسال در این روش تنها به پیش شماره های ایرانسل (دائمی یا اعتباری) مانند رنج های مقابل انجام می گردد :۰۹۳۵-۰۹۳۶-۰۹۳۷-۰۹۳۸-۰۹۳۳-۰۹۳۹-۰۹۳۰
  • ارسال پیامک با پیش شماره 9000 انجام می شود ( نیازی به خرید خط نیست ، این خط عمومی بوده و متعلق به شرکت ایرانسل میباشد )
  • حداقل تعداد سفارش 10 هزار عدد پیامک در هر منطقه میباشد
  • توجه داشته باشید بسته به ترافیک BTS ، ارسال ها ممکن است حداکثر با 2 ساعت تاخیر ارسال گردد
  • توجه داشته باشید ، ارسال از طریق BTS در هر روز ، برای موبایل هایی ارسال میگردد که در 24 ساعت گذشته از منطقه مورد نظر عبور نموده یا حضور داشته اند
  • برای ثبت درخواست ارسال ، از ساعت 7 صبح لغایت 14 اقدام نمایید ، درخواست های خارج از این ساعات ، برای روز بعد اعمال خواهد شد
  • ارسال از این طریق فقط به خطوط روشن ارسال شده و هیچ ارسال نشده ای ندارد

تصویر این قابلیت جدید در سامانه :

ارسال تبلیغاتی بر اساس دکل BTS

 

ارسال ایمیل با پیامک

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ارسال ایمیل با پیامک

ارسال ایمیل با پیامک

 

جدید ترین قابلیت پنل های آرینا اس ام اس این امکان را به شما میدهد حتی بدون نیاز به اینترنت ایمیل خود را حتی به همراه فایل پیوست شده ارسال نمایید.

از طریق این بخش میتوان یک فایل را در اختیار سامانه قرار داده تا با ارسال یک پیامک به سیستم ، فایل مورد نظر از طریق فکس و یا ایمیل و یا هر دو بصورت همزمان برای مخاطب مورد نظر ارسال نمایید.

 مثال :

فرض کنید شما مایل هستید فایل رزومه خود را در هر لحظه که بخواهید و در هر مکانی که هستید برای شخص مورد نظرتان از طریق SMS فکس یا ایمیل نمایید.

کافیست فایل های  مورد نظرتان در سامانه قرار داده و در زمان دلخواه بدون نیاز به اینترنت و تنها با ارسال یک SMS ، فایلتان را فکس یا ایمیل نمایید.

شما اینجا هستید: خانه فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها اطلاعات عمومی

ما را در گوگل محبوب کنيد